MOTTO TYGODNIA
Memoria minuitur nisi exercetur.
"Pamięć zmniejsza się,
o ile się jej nie ćwiczy."

I Liceum Ogólnokształcące w Rzeszowie

kanal youtube 175

Archiwum wiadomości

office365info

LI Rajd Górski "Jesień w Beskidzie Niskim"

rajd1

W dniach 2-4 października 2015 Szkolne Koło PTTK wzięło udział w LI Rajdzie Górskim "Jesień w Beskidzie Niskim".

rajd2

W rajdzie uczestniczyło 16 uczniów naszej szkoły wraz z profesorami Wacławem Wałachem i Wiesławem Baciem. Trzydniowy rajd rozpoczeliśmy od zwiedzania uzdrowiska Rymanów. Na całej trasie rajdu naszymi przewodnikami byli panowie Tadeusz Gałązka i Andrzej Wesół. Nasi przewodnicy marsz przeplatali ciekawymi opowieściami na temat historii i geografii mijanych terenów.  Wraz z nami wędrowała grupa z VIII Gimazjum w Rzeszowie.

rajd3

Pierwszego dnia pokonaliśmy trasy z Rymanowa Zdroju przez Wojtuszową do Wisłoczka oraz z Puław Górnych do Pastwisk. Dzięki pięknej pogodzie po drodze mogliśmy podziwiać wspaniałe panoramy Rymanowa i okolic. Pierwszego dnia pokonaliśmy w sumie około 12 km.

rajd4Na jednym z postojów uczniowie odpoczywali w kształcie nazwy naszej szkoły.

rajd5

Drugiego dnia ruszyliśmy z przełęczy Radoszyckiej. Poruszaliśmy się szlakiem wiodącym granicą polsko-słowacką.

rajd6

Tego dnia zdobyliśmy trzy góry: Garb Średni (882), Pasikę (847) z wieżą obserwacyjną z okresu I Wojny Światowej oraz Kanasiówkę (823), ze stoków której swoje źródła bierze Wisłok.

rajd7Ze szczytu Kanasiówki zeszliśmy do niezwykle urokliwej doliny nieistniejącej wsi Jasiel.

rajd8

Tego dnia pokonalismy około 18 kilometrów. Wieczorem odbył się konkurs krajoznawczy, w którym nasi uczniowie Zuzanna Ziemniak i Mikołaj Szpunar zajęli III miejsce.

rajd9

Ostatniego dnia zwiedzaliśmy ruiny klasztoru Karmelitów w Zagórzu.

rajd10

W ruinach klasztoru znajduje się wieża widokowa, z której można podziwiać panoramę okolic Zagórza wraz z doliną rzeki Osławy.

rajd11

Z Zagórza udaliśmy się w drogę powrotną do Rzeszowa.

Do zobaczenia na następnych rajdach organizowanych w naszej szkole. Kolejnym będzie tradycyjny rajd "Matura" w kwietniu przyszłego roku.

1 Liceum Ogólnokształcące im. ks. Stanisława Konarskiego w Rzeszowie

Copyright © 2015. All Rights Reserved.